Faq
Veelgestelde vragen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Welke vragen stellen onze klanten
Na de laatste controle (oplevering) door Zonlinq zijn uw gegevens voor de terugvordering van de B.T.W. doorgegeven aan Hanssen + Van Soest Administratie en Belastingadviseurs te Venlo.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Saskia Hanssen op nummer 077 310 1240 of per mail saskia@hanssenvansoest.nl
Per 1 januari 2020 krijgen alle eenmanszaken in Nederland een nieuw BTW nummer. Onder de eenmanszaken behoren dus ook de klanten die zonnepanelen hebben aangeschaft omdat zij BTW ondernemer zijn geworden, zij leveren namelijk energie met de zonnepanelen.
De Belastingdienst voldoet hiermee aan de eis van de Autoriteit Persoonsgegevens om te komen met een alternatief voor het huidige nummer, dat het burgerservicenummer (BSN) bevat. Hiermee wordt het risico rond identiteitsfraude verminderd en de privacy versterkt.
Uw administratieve afwikkeling van de zonnepanelen is afgerond en u krijgt een nieuw omzetbelastingnummer. U hoeft hier verder geen actie in te ondernemen. Wij adviseren om dit nieuwe omzetbelastingnummer wel goed te bewaren.
U heeft een brief ontvangen van de Provincie Limburg met een voorwaardelijke toekenning van de lening.
Let op: de lening is nog niet goedgekeurd!
Voor een definitieve toekenning dient eerst de krediettoets te worden uitgevoerd.
Hiervoor dient u, zoals aangegeven op de 2e pagina in de brief, de stappen te volgen op www.svn.nl
- vul uw woonplaats in, klik op duurzaam maken en vervolg de overige stappen
Met klem vragen wij de brief van de Provincie zorgvuldig door te lezen. Belangrijke zaken omtrent de financiering staan hierin beschreven.
Dit betreft persoonlijke gegevens en Zonlinq kan dit niet voor u afhandelen. Voor vragen kunt u contact opnemen met SVn 088 – 253 94 00.
Het verschil in de betaalde en de ontvangen BTW bedrag is het forfaitbedrag.
Dit bedrag kunt u ook terug vinden in onze rapportage zoals met u besproken.
Uw installatie is door de installateur opgeleverd met een werkende internetverbinding en aangemeld in het portaal van omvormer fabrikant SolarEdge. Hiermee kunt u eenvoudig, online of via de Solaredge App, zien hoeveel uw zonnepanelen u opleveren en wat de prestaties per afzonderlijk paneel zijn.
Het systeem wordt eenmalig en goed werkend opgeleverd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de internet verbinding in stand te houden !
Uw installatie is door de installateur opgeleverd met een werkende internetverbinding en aangemeld in het portaal van omvormer fabrikant SolarEdge. Hiermee kunt u de prestaties van uw systeem online of via de SolarEdge App volgen.
De app voor de monitoring is te vinden in de app store. Installeer de nieuwe app “mySolarEdge” en niet de oude “SolarEdge Monitoring”.
Het systeem wordt eenmalig en goed werkend opgeleverd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de internet verbinding in stand te houden !
Let op:
Indien achteraf service door de zonnepaneel installateur gewenst is, zijn hieraan kosten verbonden. Neem hiervoor contact op met de installateur van uw zonnepanelen. Mogelijke oorzaken voor een falende verbinding kunnen zijn: nieuwe router, nieuw modem, andere provider, uittrekken netwerkkabel, etc.
Mogelijke oplossing: de Solaredge applicatie verwijderen en opnieuw installeren.
Indien binnen de garantieperiode de oorzaak van de storing te wijten is aan een defect aan de geleverde apparatuur, valt dit uiteraard wel onder de garantie.
Na de laatste controle (oplevering) door Zonlinq zijn uw gegevens voor de terugvordering van de B.T.W. doorgegeven aan Hanssen + Van Soest Administratie en Belastingadviseurs te Venlo.
Voor vragen kunt u contact opnemen met Saskia Hanssen op nummer 077 310 1240 of per mail saskia@hanssenvansoest.nl
Per 1 januari 2020 krijgen alle eenmanszaken in Nederland een nieuw BTW nummer. Onder de eenmanszaken behoren dus ook de klanten die zonnepanelen hebben aangeschaft omdat zij BTW ondernemer zijn geworden, zij leveren namelijk energie met de zonnepanelen.
De Belastingdienst voldoet hiermee aan de eis van de Autoriteit Persoonsgegevens om te komen met een alternatief voor het huidige nummer, dat het burgerservicenummer (BSN) bevat. Hiermee wordt het risico rond identiteitsfraude verminderd en de privacy versterkt.
Uw administratieve afwikkeling van de zonnepanelen is afgerond en u krijgt een nieuw omzetbelastingnummer. U hoeft hier verder geen actie in te ondernemen. Wij adviseren om dit nieuwe omzetbelastingnummer wel goed te bewaren.
U heeft een brief ontvangen van de Provincie Limburg met een voorwaardelijke toekenning van de lening.
Let op: de lening is nog niet goedgekeurd!
Voor een definitieve toekenning dient eerst de krediettoets te worden uitgevoerd.
Hiervoor dient u, zoals aangegeven op de 2e pagina in de brief, de stappen te volgen op www.svn.nl
- vul uw woonplaats in, klik op duurzaam maken en vervolg de overige stappen
Met klem vragen wij de brief van de Provincie zorgvuldig door te lezen. Belangrijke zaken omtrent de financiering staan hierin beschreven.
Dit betreft persoonlijke gegevens en Zonlinq kan dit niet voor u afhandelen. Voor vragen kunt u contact opnemen met SVn 088 – 253 94 00.
Het verschil in de betaalde en de ontvangen BTW bedrag is het forfaitbedrag.
Dit bedrag kunt u ook terug vinden in onze rapportage zoals met u besproken.
Uw installatie is door de installateur opgeleverd met een werkende internetverbinding en aangemeld in het portaal van omvormer fabrikant SolarEdge. Hiermee kunt u eenvoudig, online of via de Solaredge App, zien hoeveel uw zonnepanelen u opleveren en wat de prestaties per afzonderlijk paneel zijn.
Het systeem wordt eenmalig en goed werkend opgeleverd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de internet verbinding in stand te houden !
Uw installatie is door de installateur opgeleverd met een werkende internetverbinding en aangemeld in het portaal van omvormer fabrikant SolarEdge. Hiermee kunt u de prestaties van uw systeem online of via de SolarEdge App volgen.
De app voor de monitoring is te vinden in de app store. Installeer de nieuwe app “mySolarEdge” en niet de oude “SolarEdge Monitoring”.
Het systeem wordt eenmalig en goed werkend opgeleverd. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de internet verbinding in stand te houden !
Let op:
Indien achteraf service door de zonnepaneel installateur gewenst is, zijn hieraan kosten verbonden. Neem hiervoor contact op met de installateur van uw zonnepanelen. Mogelijke oorzaken voor een falende verbinding kunnen zijn: nieuwe router, nieuw modem, andere provider, uittrekken netwerkkabel, etc.
Mogelijke oplossing: de Solaredge applicatie verwijderen en opnieuw installeren.
Indien binnen de garantieperiode de oorzaak van de storing te wijten is aan een defect aan de geleverde apparatuur, valt dit uiteraard wel onder de garantie.